Ani ryba ani rak, ani baba ani chlap

Dosud jsem na takové téma ani řádku nenapsal. Nevím jak tohle zvládnu, když si uvážím, že lidé čtou jen to co chtějí, nikoliv to, co je napsáno. To mi může dosvědčit mnoho blogerů. Setkávám se s tím v diskuzích, kdy se bloger hájí, že to nepřečetli jeho kritici správně. No pokusím se.

V Německu, hned po Austrálii uvedou do života 1.listopadu zákon, kde se uzná třetí pohlaví. Tedy už známé pohlaví mužské, pohlaví ženské a teď pohlaví neutrální, tedy dvojité. No nic by na tom nebylo divného, jen to, že jim zavedou zvláštní záchodky. Vidím za tím ihned miliony vydaných peněz na víc, za předělávání záchodů v restauracích, na nádražích, v hotelích a všude jinde. Na druhé straně to nemusí  být tak horké, dejme tomu, že se záchody začnou budovat jen v nově postavených budovách. Nu ale, evropská unie je docela neúprosný vlkodlak  a když si nějaký úředník umane, že být bez třetího záchodku je nic než neúcta k lidem jako jsme my, pouze mají to i to, tak tyhle změny se začnou zdát více reálné, než nereálné a záchody budou v další pětiletce naší slavné unie upřednostňovány.

Zamysleme se na chvíli nad takovým záchodkem třetího, tedy neurčitého pohlaví. Co tam zabudují? Jak to vymyslí, to by mě zajímalo. Ve své prosté naivitě vidím, že na mužských záchodech jsou mušle na stojáka, a sedací záchody na sedáka. Ty jsou kryté dveřmi a tak dál. Tedy je v té kabince jakési optimální soukromí. No soukromí, když si zacpete uši a nos, tak to soukromí je. Na ženských záchodech jsou jen sedací zařízení, bez mušlí, pochopitelně proč a tam je rovněž jakési soukromí. Takže teď jsem s rozumem u konce. Co chtějí zabudovat na dvojpohlavní záchod? Aha, už to mám. Každá kabinka bude mít sedací mušli a stojací mušli, ne? Jinak nevím , proč tohle zavádí. Omlouvám se za svoji neskutečnou nechápavost, ale to je jediné snad, co mě napadá.

Čili, kdo jde do kabinky, má možnost se odlehčit ve stoje a nebo v sedě. Když to ale přijde na jednoho z obou pohlaví zajednou? No pozdrav pánbůh. Snad to vyřeší i v takových krizových momentech. A nebo tam bude cedulka, která bude znít asi takto.

Upozornění. Pokud se dostanete do neřešitelné situace a musíte použít oba vývody najednou, sedněte si prosím a dejte tomu průchod. Speciálně vyhřeznutá přední část mušle vám pomůže k bezpečnému zakotvení a tím i k výkonu vaší dvojité potřeby. Vaši nádražáci. (například)

To nezní špatně a nakonec kdo jiný tam bude chodit, než právě lidé jako jsme my, pouze mají to i to, ne? Takže vše se zdá v pořádku. Pak ale je tu ještě jeden problém. Tihle lidé a nikdo jim to nemůže mít za zlé, se stydí za svoji vybavenost. Nikde jsem ještě neviděl, nebo neslyšel, že by se někdo k téhle „zajímavosti“ hlásil veřejně. Ono by to nevyznělo košer, nebo jo? Takže nyní se zadívejme na vteřinku na tři záchody po fotbalovém zápase. Chlapi spěchají na mužský záchod plní piva, ženy na ženský a tu a tam se někdo snaží nenápadně vsunout do dvojpohlavního zázraku století, záchodku pro „jiné“. Myslíte, že se takový chudák, raději pomočí, než by v tom shonu hrdě ukázal, že on-ona je on-ona? Čili pomohli jim? Nevím, podle mne snad ani ne. Najednou to musí VEŘEJNĚ přiznat. Ne že by to bylo něco nového, tohle je známá věc po staletí, jen se o ní nemluví a nemluvilo. Takže nevím, ale nemám z toho dobrý pocit. A to myslím vážně. Postupně náš veliký bratr nahlédne do dalšího lidkého soukromí. Sice od lékařů to asi vědí, ale statistika nemusí být přesná. Stačí dát k záchodům „bezpečnostní kamery chránící nás proti kriminalitě“, jak jinak a mají vše na záznamu na věky. Ti zatracení vládci budou po čase vědět i to, kdo má ho a kdo ji a kdo má to i to.

A uvnitř záchodků, co se tam může dít? No ani bych nechtěl poslouchat ty konverzace.  Nebo hanbivé pohledy. Je to takové zveřejnění utajovaného. Proč to má veřejnost vědět? A na víc, u záchodů stávají někdy lidé, hlavně chlapi, kteří si všimnou takového člověka a už slyším poznámky: „Hele, nechceš s to rozdát ve trojce? Tuhle Mája by to s tebou zkusila a já také.“ Nebo tak nějak, víte jak to myslím, nebo jak by to oni mysleli, ne já. Já jen tak vymýšlím.

Se vší vážností pro takové lidi chci jen poznamenat, že dosud to řešili asi tak, jako by spěchali všichni na „velkou“. A tam se rozhodli jak to udělají s tou „malou“. Samozřejmě, že ten kdo se cítil více ženou a dokonce i ženské oblečení nosil, šel na záchod ženský, ten druhý, který se oblékal jako muž, použil mužsky záchod. Fungovalo to. Pokud ne a tohle vše se bude zavádět na jejich požadavek, pak píšu zbytečně. Jen mě zaujal článek, který vyvolal jisté pochyby a otázky. Snad jsem toho neřekl tak moc. Neužil jsem slovo babochlap, nevysmíval jsem se, beru to vážně s ohledem na závažnost takové situace.

Protože závěrem jen tolik, že procenta lidí s obojím pohlavím, si myslím, nejsou tak jasná. Ale podle takové snahy jim utvořit příjemné prostředí při konání lidské potřeby usuzuji, že se počet „mám to i to“ zvyšuje. Nebo jich více vylézá na světlo světa? Budeme si muset zvykat na všechno. Jednou i oni budou pochodovat Prahou a hrdě se hlásit ke všemu, co nám nebe nedopřálo a jim ano. My máme jen jedno, oni dvě. Kdo je víc? A budeme muset smutně stát a nebo jen šoupat nohama. Budou mít pravdu.
autor: Frank Krejčí